Меню

Вітамінна АБЕЦЕДЕЙКА

Клубна година «Вітамінна АБЕЦЕДЕЙКА»

Мета заняття : ознайомити дітей з поняттям «вітаміни», «асорті». «авітаміноз», «гіповітаміноз» , з’ясувати, яку роль відіграють вітаміни в організмі людини, якими вони бувають, в яких продуктах містяться, формувати бажання вести здоровий спосіб життя для збереження і зміцнення здоров’я; розвивати уважність, мислення; розширювати світогляд; виховувати культуру взаємин.


Хід заняття

І. Вступне слово. Оголошення теми і мети заходу

У всі часи люди особливу увагу звертали на своє здоров'я, піклувалися про нього,
винаходили все нові й нові ліки від хвороб і способи зміцнити свій організм і залишатися бадьорими на довгі роки.
Тож я запрошую вас сьогодні на пізнавально-розважальне шоу «Вітамінна АБЕЦЕДЕЙКА».

Слайд

Безымянный

 

На ньому дізнаємося, що таке «вітаміни», якими вони бувають, у яких продуктах містяться, з’ясуємо, яку роль вони відіграють в організмі людини, будемо вчитись вести здоровий спосіб життя. І оскільки наше шоу має не лише пізнавальний характер, а й розважальний, то ми,звичайно,будемо грати в різні ігри. А ще ми складемо дивовижне вітамінне асорті. Та спочатку пригадаймо, де раніше ви зустрічали слово «асорті»?(На коробках цукерок). Яке значення має це слово?
З’ясування значення слова «асорті».

Слайд

Асорти

Розповідь вчителя.

Для нормального розвитку та зростання людському організму необхідні різноманітні вітаміни. Давайте поглянемо на слово «вітаміни»(запис на дошці) і спробуємо з’ясувати, які слова заховались в ньому.(Діти називають слова:віта, міна.)
І назва ця невипадкова,адже це слово походить від латинського слова «віта»-життя. Якщо людині не вистачає вітамінів, вона починає хворіти. А американський біохімік Казимир Функ відкрив, що речовина амін, яка міститься в зернинці рису дуже необхідна для людини. І коли з’єднали два слова –«віта» і «амін»- отримали слово «вітамін».
З’ясування значення слова «вітаміни».

Слайд

вітаміни

На сьогоднішній день відомо більш ніж 30 вітамінів .Всі вони позначаються великими латинськими буквами. Сьогодні ми розглянемо дуже важливі для людини вітаміни: A,B,C, D. Саме тому наше шоу має таку назву: «АБЕЦЕДЕЙКА».

Слайд

витаминки

В організмі людини більшість вітамінів не утворюється. Вони надходять туди з їжею. Тому ви повинні їсти овочі, фрукти, горіхи, а також продукти тваринного походження, бо в них є вітаміни. А якщо організму їх не вистачає-людина хворіє.
Отож, розглянемо вітамін А.

Слайд

вітамін А

 Робота в групах.

-А щоб дізнатися, які продукти містять вітамін А, вам необхідно розгадати загадки, які містяться в яєчках,що знесла нам Курочка Ряба.
(Вчитель дістає яєчка,що знаходяться у кошику, де сидить Курочка Ряба та роздає дітям. Діти працюють у групах: відгадують загадки.
Потім переглядають слайд з відгадками.)

Слайд

продукти містять вітамін А

-А за те, що ви гарно попрацювали, Курочка Ряба дарує до нашої корзинки,в яку ми збиратимемо вітамінне асорті, яйце. Воно містить в собі не лише вітамін А ,а й вітамін D.

Учень:
Де ж вітамін А знайти,
Щоб гарно бачити й рости?
І морквинка, й абрикоси
Вітамін в собі цей носять.
У фруктах, ягодах він є,
Не злічити нам усе.

-А зараз переглянемо слайд і з’ясуємо, в яких ще продуктах знаходиться вітамін А.

Слайд

витаминки А

-А якщо ви хочете зростати сильними , веселими, мати добрий апетит, вам допоможуть вітаміни групи В.

Слайд

вітамін В

Учень 1:

Дуже нам важливо зранку
Їсти кашку на сніданок.
Чорний хліб корисний нам-
І не тільки зранку.

Слайд

вітамін В 1

Учень 2:

Буряк, яблуко, картопля,
ріпа, помідор,гарбуз…
Вітаміни В всі мають
І завжди нам їх дають.

Слайд

вітамін В 2

-І щоб трішки відпочити - перед вами «Заморочки з бочки» . У цій бочці містяться казкові задачі. Якщо ми їх успішно розв’яжемо - отримаємо до нашої корзинки смачну булочку та яблучко , у яких є вітамін В.

Казкові задачі.

1.Чим пригощала Лисичка Журавля? Який вітамін міститься у цьому продукті?
(Каша, вітамін В).
2.Без чого борщ не сядеш їсти? Який вітамін міститься у цьому продукті?
(Без хліба, вітамін В).
3. Що знесла Курочка Ряба? Який вітамін міститься у цьому продукті?
(Яйце, вітамін А,D).
4. Що полюбляє кіт Матроскін? Який вітамін міститься у цьому продукті?
(Молоко, вітамін А,D).
5. Що Лисичка скидала з воза? Який вітамін міститься у цьому продукті?
(Рибу, вітамін А,D).

Учні розв’язують задачі та отримують до корзинки булочку та яблуко.

-А щоб трішки відпочити,виконаємо фізкультхвилинку разом з Буратіно,який завітав до нас у гості.

Буратіно потягнувся.
Раз нагнувся, два нагнувся.
Руки в сторони розвів-
Мабуть, ключик загубив.
А щоб ключик нам дістати-
Треба нам навшпиньки стати.

-Тепер розглянемо вітамін С.

Слайд

вітамін С

Учень 1:

А вітамін С їмо
І з плодами, й овочами,
І з шипшиною, шпинатом,
З томатами й салатами.

Слайд

вітамін С 1

Учень 2:

Від застуди і ангіни
Нас лікують апельсини.
А ще краще- пан лимон,
хоч і дуже кислий він.


Гра «Що спільного та відмінного?»

Учні мають назвати спільні та відмінні ознаки,зображених на слайді продуктів.


Слайд

вітамін С 2

-Гарно ви впізнали заморських носіїв вітаміна С,тому отримуєте до кошика лимона та апельсина.А ще пропоную вашій увазі казку про місцевих носіїв вітаміна С,про Часника та Цибулю.

Слайд

вітамін С 3

-Отож, переглянемо казку та відпочинемо разом зі слоненятком.

Казка про Часника та Цибулю

Автор:

Гуртом послухайте ви казку
Про часника й цибулі в’язку.
Історія ця сталася зимою.
Були вони вкраїнським кумом та кумою.

Цибуля:

Цибуля-ось моє ім’я,
В собі маю вітамін А.
Хоч невеликого я зросту,
Сприяю правильному росту.
Велику кількість маю йоду,
Корисна пані для народу.

Часник:

Я- Часник, розправлю чуба,
Блисну білим-білим зубом.
Посміхнуся і скажу:
«Я походжу від «чесати»,
А чесати- відділяти.
На зубки я розділяюсь і тому так називаюсь».

Цибуля:

Ми кругленькі,веселенькі.

Часник:

Маєм пір’я зелененьке.

Цибуля:

На городі нас лиш рвуть,
Нас і ріжуть, нас і труть.

Часник:

Гіркий маєм корінець,
Хто проти нас- тому кінець.

Автор:

Та звідкіля не візьмись-
Вибігли хвороби.

Ангіна:

Щоб мікроби мали всі

Грип:

Кашляти ми будемо!

Автор:

Часник з Цибулею
Швидко розділились,
З ангіною та грипом мало не побились.


Ангіна:

Сусіде, що це за погрози?
Чому це від Цибулі в мене сльози?

Грип:

Не потрібна тут вона.
Де вона- одна біда.

Цибуля:

Боротися з хворобою допомагаю,
Про дітей не забуваю.
Бо маю вітамін С, запам’ятайте,
Щоденно мене ви споживайте.

Ангіна:

Тихо, тихо,Цибулино!
Хай розсудить нас дитина.
Будем чхать, будем хворіть.
З ким погодитесь дружить?

(Діти обирають Цибулю та Часника).

Грип:

Ну, якщо не хочете з нами дружити,
Знайдемо інших дітей, щоб разом похворіти.

Автор:

Загинули хвороби, немає де дітися.
Знають всі-дорослі і дитина-
Хто такі Часник і Цибулина!
Цибуля і Часник:
Дружіть із нами ви завжди-
Ми врятуєм від біди


-А тепер реклама.

Слайд

Реклама

Учень 1:

Таблетки вам не допоможуть.
На зміну «АСС» прийде лимон з вітаміном С.

Учень 2:

Щоб не вживати «Мілістан»,
Грейпфрут допоможе покращить ваш стан.


Учні отримують до кошика лимон та грейпфрут.

-А зараз до нас завітав Незнайко зі своїми небилицями. З’ясуємо, що ж тут не так?

Гра «Небилиці від Незнайка»

Педагог читає речення і просить малят визначити, де у їх змісті допущені помилки.

Фрукти,це всі знають, на городі виростають.
У садочку в мене миле, синє яблучко вродило.
Щойно з’їв лимон чудовий- він солодкий, він медовий.
Біля стежки – кущики,а на них ростуть грушки.
У моєї тітки Насті є смородина довгаста.
Я збираю полуниці у вовняних рукавицях, дуже колються вони.

Діти виправляють помилки,а за це отримують до кошика десяток горіхів.

-Погляньте, яке чудове асорті у нашій корзинці!
А тепер час розглянути вітамін D.

Слайд

вітамін Д

Учень:

Жир із рибки- ох корисний!
Хоч несмачно- треба пить!
Він рятує від болячок,
А без них- нам краще жить!

-Тож розглянемо продукти, в яких міститься вітамін D.

Слайд

вітамін Д 1

-А ще цей вітамін товаришує з сонечком: разом із засмагою ви отримуєте вітамін D.

Слайд

сонечком

-Ми з вами розглянули 4 вітаміни натурального походження, а ще є вітаміни штучного походження, про які розповість нам сестра медична школи.А також вона розповість нам про те,що буде з організмом , якщо йому не вистачатиме вітамінів.
Розповідь медсестри про штучні вітаміни (їх демонстрація), авітаміноз,гіповітаміноз

Слайд

Розповідь медсестри

Гра «Мінне поле»

- Коли ви визначали слова, які заховалися у слові «вітаміни», ви назвали слово «міна», цим самим наразились на небезпеку .Якщо я говоритиму правильно, ви повинні плескати в долоні-розмінувати міну, у разі моєї помилки-мовчати, аби не підірватися на міні.

1.Людина,яка отримує достатню кількість вітамінів:
-має здорові зуби,волосся,шкіру;
- часто хворіє;
- добре розвивається.
2.Люди,які вживають мало вітамінів:
- часто хворіють;
-спокійні, міцно сплять;
- стають неуважними.
3.Слово «вітамін» походить від слів:
-віта і міна;
- віта, амін.
4. Щоб зберегти здоров’я потрібно:
-правильно харчуватися;
- мало спати;
-вживати вітаміни.

-На наше шоу хотіли завітати наші кухарі, та, на жаль, саме зараз вони готують нам обід, тому вони дали нам кілька порад, як зберегти вітаміни.

Слайди

Поради

 

Поради 1

Поради 2

Поради 3

-А зараз гра від кухарів.

Гра «Назви страву»

Сік з моркви-морквяний.
Пиріг із яблук - яблучний.
Пюре з картоплі - картопляне.
Котлети з риби - рибні.
Салат з овочів - овочевий.

За правильні відповіді діти отримують до кошика ягоди калини.

Підведення підсумків.

-Вітамінне асорті у кошику ми вже зібрали. Нарешті прийшов час викласти асорті і на дошці.Перед кожним з вас лежить малюнок із зображенням продукту. Ви з’ясовуєте, які в ньому є вітаміни і прикріплюєте на дошці біля відповідної букви: А, В, С, D.
-Ви гарно попрацювали на нашому шоу: дізнались, що таке вітаміни, авітаміноз, гіповітаміноз, якими бувають вітаміни, у яких продуктах містяться,навчилися вирізняти продукти,в яких містяться вітаміни А, В, С, D та з’ясували , як вести здоровий спосіб життя. Тож споживайте вітаміни та бувайте здоровенькі!

Слайд

До встречи