Меню

Кожна людина-господар свого здоров'я

Кожна людина-господар свого здоров'я

Мета:закріпити уявлення дітей про те, що здоров‘я – найдорожчий скарб людини; формувати розуміння необхідності ранкової гімнастики, особистої гігієни, режиму дня для здоров‘я; викликати інтерес до здорового й активного способу життя;  виховувати корисні звички, які допоможуть зміцнити здоров'я,прищеплювати інтерес до занять фізкультурою і спортом.

Обладнання. Плакат “Здоров‘я – найдорожчий скарб”, прислів‘я та приказки про здоров‘я, музичні твори, магнітофон, мікрофон.

Хід свята

Ведуча. Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здоровий і веселий - щастя не мине!

Учитель. Усім відомо, що приємно бути здоровим. Міцне здоров'я - це найдорожчий скарб. Із давніх-давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров'я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: «Здоровенькі були!», «Дай, Боже, здоров'я!», «Доброго вам здоров'я!», «Здрастуйте!», «Бувайте здорові!»

- А що треба робити, щоб бути і почувати себе щасливим і радісним, тобто, як же берегти своє здоров'я? (Відповіді дітей).

Правильно ви, діти, сказали, щоб бути здоровими, треба вести здоровий і активний спосіб життя.

 

Народна мудрість про здоров'я

Учитель.Знання нашого народу про здоров'я відобразилися в усній народній творчості:

прислів'ях і приказках. Давайте пригадаємо їх.Допомагайте!

• Як немає сили, то й світ ….немилий.

• Здоровому все ….добре.

• Подивися на вид, та й не питай…. здоров'я.

• Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки…. молодий.

• Без здоров'я немає…. щастя.

• Весела думка — половина…. здоров'я.

• В здоровому тілі — здоровий…. дух.

• Хвороб безліч, а здоров'я одне.

-Діти, так що головне для людини?

- А хто повинен відповідати і дбати про своє здоров'я?

-Розкажіть нам, будь ласка.

Дівчинка.

Якщо хочеш бути здоровим,

Правило запам’ятай:

Сам про своє здоров'я дбай.

На лікарів цю турботу

Не перекидай.

Лікарі лікують хворих,

Здоров'я вони не творять,

Людина повинна бути сама

Дисциплінована і вольова.

Хлопчик.

Усе в житті піде чудово,

Якщо будеш ти здоровим:

І духовно, і фізично,

Будеш людям симпатичним.

Дівчинка.

Тож розумного навчайся
     А шкідливого цурайся.

Будь веселим і кмітливим,

Будь здоровим і щасливим.

Хлопчик.

Знаєш ти  і знаю я:

Найбільше щастя -

Це здоров'я.

Дівчинка.

-Здоров'я? А що це?

Спитає вас дехто.

-Хіба без нього не прожить?

     Здоров'я-це цінність,

Яку нам треба не згубить.

Дівчинка.Головне — здоровим бути,

Це потрібно всім збагнути.

Бо як є здоров’я й сила,

То весь світ людині милий.

 

Учитель. У нас у класі є чарівне віконце, за ними - найцінніший скарб планети Земля.

Учитель. То кого ви побачили в чарівному віконці? (Відповіді дітей).

Так, ви побачили в чарівному вікні-дзеркалі кожен себе - найцінніший скарб. Кожен з вас - неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні, і саме такої більше на землі немає і не

буде ніколи. Отже, найцінніший скарб планети -це людина, а найцінніший скарб людини - це здоров'я.

Я хочу, щоб ви, мої любі друзі, були, насамперед, здоровими. І тому ми помандруємо сьогодні стежками здоров'я, поведемо мову про те, як потрібно берегти і зміцнювати своє здоров'я.

Виконується пісня на мелодію «Голубий вагон»

Пісня "Чарівний вагон".

1. Чарівний вагон біжить, хитається,

    Швидкий потяг набирає хід.

    Подорож вже наша починається,

     Раді ми зустріти тут усіх.

Приспів:

Стрічкою, стрічкою наша путь стелиться

Бути здоровими хочемо завжди.

Кожному, кожному в кращеє віриться,

Про здоров'я дбатимем і нема біди.

2. Щоб міцним здоров'я зберегти своє

Чистоти дотримуватись слід,

Сонце, і повітря, і водичка є.

Загартовуватися ти звик.

Приспів.

Учитель. Придивіться до сонечка, яке на дошці, чого немає у нього? Так, промінців. Якщо ми зберемо всі промінці, то наше сонечко буде радісним, усміхненим, веселим, здоровим, а галявина засяє всіма сонячними барвами.

І девізом нашого заняття будуть слова:

«Щоб міцне здоров'я мати, треба промінці зібрати».

promin

Народна мудрість говорить, що здоров'я прибуває краплинами, а зникає пудами. Ці краплини здоров'я прибувають завдяки використанню цілого ряду умов. Що ж це за умови, ми сьогодні з вами і дізнаємося.

Перший промінчик "Режим дня".

str1

Учитель. Діти, для того, щоб людина була завжди охайною, все встигала зробити, не

спізнювалася на заняття, на роботу, вона повинна дотримуватися режиму дня.

Учень

Щоб міцне здоров'я мати,

Треба добре – добре знати

Дітям правила прості,

Що за змістом золоті.

Учениця

Щоб нічого не боліло,

Полюбити треба мило!

Часто й чисто руки мити

Та охайному ходити.

milo

Учень      

Щоб здорові зубки мати,

Слід про них щоденно дбати:

Чистить, ротик полоскати,

А твердого не кусати.

zubpasta

Учениця.

Овочі та фрукти мити,

Щоб ніколи не хворіти.

Бо мікроби щохвилини

Так і липнуть до людини!

jabloko

Учень.

Та й волосся причесати,

Щоб красивий вигляд мати.

А в кишені кожну днинку

Носову носи хустинку.

platok

Учениця.

Щоб здоровим довго жити,

Воду слід усім любити,

Мило, пасту, гребінець -

Будеш справжній молодець.

rasches

1-й учень.

Хочеш бути здоровим, дужим?

Ось, що пам ятай, мій друже:

Овочі, корисна їжа,

Чистота, повітря свіже,

Рух, зарядка і режим

Хай стануть правилом твоїм!

2-й учень.

Ми щодня по розпорядку

Всі виконуєм зарядку

Щоб здоровими нам бути

І ніколи не хворіти

3-й учень.

А я дядечко Режим,

Я також знайомий всім.

Хто мене дотримується – тих я поважаю,

Встигнути усе зробити

І від цього не втомитись

Їм допомагаю.

Своїм друзям кожну днину

Розписую до хвилини.

Учитель. Молодці! Сонечко має перший промінчик.

Другий промінчик "Гімнастика. Активний відпочинок".

str2

«Пісня про зарядку»

 

Учень. Рух - це життя.

Він зміцнює здоров'я.

Клітинку кожну

Він зігріває кров'ю.

Без руху швидко

Стане кволим тіло.

Тож, склавши руки,

Не сиди без діла!

О спорт! О спорт!

Це просто клас!

Дружіть із ним завжди,

Здоров'я, юність силу дасть

І творчої снаги

Третій промінчик "Чистота - запорука здоров'я".

str3

Ведучий Жило собі хлоп'ятко:

брудне, неначе поросятко.

Мов сажа - руки, вакса - ніс,

волосся, мов соломи віз.

Ні разу не помиється,

у люстерко не дивиться.

До нього сором підійти,

не терпить хлопчик чистоти.

Недаремно всі в провулку,

кличуть його Замазурко.

Мийдодір:

mijdodir

Я – великий умивальник,

Славнозвісний Мийдодір

Умивальників начальник

І мочалок командир.

Ви всі про мене чули,

Сподіваюсь, не забули.

Не люблю я всіх бруднуль,

Нечепур і замазур.

Бруд хвороби нам приносить,

І він скрізь це все розносить.

Ох, і брудний же ти, ох і брудний!

Замазурко

Та не дуже і брудний,

І вже зовсім не бридкий.

А навіщо часто митись?

Є і так на що дивитись.

Замазурко бере ведучого за руку і шепоче йому на вухо:

Краще ти мене послухай:

Я живу і бід не знаю.

Мила в очі не пускаю,

Щітка ясна не дере,

І мочалка вже не тре!

Мийдодір

Не знаєш, навіщо митись? То слухай!

Мочалки

1.Діти на усій землі,

Чималенькі і малі,

Знають правила прості:

Треба жити в чистоті!

2.Умиватись чисто з милом,

Щоб усі тебе любили,

Мити руки, ноги мити

І охайними ходити.

3. Щоб мікроб хвороботворний,

Злий, страшний, такий потворний,

В організм наш не проник,

Від води і мила злий.

4.Він для зору недоступний,

Але дуже вже підступний.

Бо на шкіру проникає,

Миті слушної чекає,

Щоб колись нас отруїти,

Може навіть з світу зжити.

5.Все це просто, всі це знають,

І великі, і малі.

Бо про це розповідають

Лікарі і вчителі.

6.І батьки дітей навчають

Жити чисто і в красі.

І, звичайно, всі це знають,

Та виконують - не всі.

Замазурко

Ой, не хочу я хворіти,

Краще руки, лице мити.

 

Мийдодір

Ану, водичко, умий його личко,

Умий його ніжки

Відчисти хоч трішки.

Якщо є бруднулі серед вас,

То одуматись іще є час.

Тож запам’ятайте, діти,

Що без мила і води

Неможливо в світі жити:

Ні сюди, і ні туди!

Будьте завжди всі здорові

І з водичкою дружіть,

Будьте чисті, пречудові,

Та великими ростіть!

Мийдодір

От тепер тебе люблю я!

От тепер тебе хвалю я!

Ти вже більш не Замазурко,

А чистесеньке хлоп’я!

Пісня «Велике прання» (із м/ф «Маша і Ведмідь»)

1.Всім потрібно людям знати,

Що хворіють часто ті

Хто живе в грязі і пилу,

Хто не любить чистоти

Ти і я ми також люди

Недарма  всі кажуть так

Та невже ж ми гірші  будем,

гірші будем поросят

Приспів

Якщо вранці діти умиваються,

Значить, сонце ясніше усміхається

Четвертий промінчик "Їжа - джерело росту і здоров'я".

str7

 

Учень.

Щоб мати здоров'я, слід правильно їсти,

Вживати поживне і тільки корисне.

Не їсти надміру, не шкодити тілу

І пам'ятати про вітаміни.

Учитель. Діти, послухайте уважно наших вітамінок.

Вітаміни.

Ми маленькі вітаміни,

Дуже корисні    узимку.

Ми з вірусом воюємо,

Ми за вірусом полюємо.

Щоб не хворіти грипом та ангіною,

Вживайте, діти, вітаміни !

Учитель. А давайте спробуємо відгадати загадки (Діти відгадують загадки).

Пісня «Вітамінка»

1.Діти, дорослі знають,

Що вітаміни всі потрібні.

Різні вони бувають,

Жовті, рожеві навіть срібні.

Кажуть усюди, кожна із них,

Щастя несе на хвилинку.

Тож ми зимою все до весни

Просимо вітамінку

Приспів:/2 рази

Віта-віта-вітамінка,

Віта-віта-вітамінка,

Це - лимончик, це – малинка,

Віта-віта-вітамінка.

ЗАГАДКИ ПРО ВІТАМІНИ

З БІЛКОМ на грядці, квітну, в’юся

І в борщ попасти не боюся.

Змагатись з м’ясом – моя доля,

А люди звуть мене ( КВАСОЛЯ ).

А я рідка, немов водиця,

Салат без мене не годиться,

Бо все змастити – моя мрія.

Я ЖИР по імені ( ОЛІЯ ).

Візьміть лопати – й на городи,

Смачні копати ВУГЛЕВОДИ.

В мішку, як пані, їду з поля,

Завжди в пошані (БАРАБОЛЯ ).

Без цукру я завжди скучаю,

Тож швидше дайте мені чаю!

Я ж – ВІТАМІНІВ вам сто тон!

Усі впізнали? Я ( ЛИМОН ).

Мене, біленьке, наливали

Пили поживні МІНЕРАЛИ

Маленькі дітки й кіт Мурко.

Всім на здоров’я – ( МОЛОКО ).

Учитель Діти, пригадайте овочі та фрукти, у яких найбільше вітаміну С.

 П‘ятий промінчик "Здоров'я пішохода".

str4

Пісня на мотив «Вчать у школі»

1.Шлях безпечний обирать,

Щоб додому поспішать,

Вчать у школі (Тричі).

2.Як дорожній знак читать,

Щоб спокійно мандрувать,

Вчать у школі (Тричі).

3.Про смугастий перехід,

Де хазяїн - пішохід,

Вчать у школі (Тричі).

4.З світлофорами дружить,

Щоб завжди в безпеці жить,

Вчать у школі (Тричі).

Шостий промінчик "Корисні і шкідливі звички».

str5

До класу вбігають пані Користь і Шкідливість

Учитель. Дозвольте запитати, хто ви такі? І чого ви завітали до нас?

Пані Користь і Шкідливість. Ми прийшли дати поради вашим дітям.

Учитель. Ну, будь ласка!

Пані Користь дає поради. Робити добро,говорити тільки правду, бути ввічливими і охайними.

Пані Шкідливість дає поради. Не дотримуватись правил гігієни, культури поведінки, не гуляти на свіжому повітрі.

Учитель. Діти, чиї вам сподоблись поради?

Учні.Поради пані Користі.

Учитель. Діти, давайте доведемо пані Шкідливості, що її поради погані.

Пані Користь і Шкідливість сідають за парту

korist-skidlivist

Гра «Корисно-шкідливо».

Ведучі  називають звички, учні сигналізують картками: зелена картка – корисно, червона

картка – шкідливо.


*Вітатися при зустрічі

* Виконувати ранкову гімнастику;

*Брати до рота різні предмети

* Дотримуватись режиму дня;

*Допомагати старшим

* Вживати алкоголь;

*Доглядати за власним одягом

*Правильно харчуватися;

* Гризти нігті;

*Палити цигарку

* Довго дивитися телевізор;

*Їсти на ходу

* Спілкуватися з людьми;

*Їсти овочі та фрукти

* Говорити неправду.


Учитель звертається до пані Шкідливості:

- Чи усвідомили ви, до чого закликали учнів ?

Пані Шкідливість:

- Так, я змінила свою думку.

А дітям хочу я сказати:

Поки ви ще невеличкі-

Виробляйте добрі звички,

Щоб здоров‘я зберегти

І щасливими рости.

Сьомий промінчик "Веселий настрій і здоров'я".

str6

Учитель.Як, на вашу думку, чи поліпшується в людини самопочуття від гарного настрою і щирої усмішки ? Пригадайте, ми вже з вами говорили про те, що гарний настрій - це ознака здоров'я. І навпаки: смуток, журба, хвилювання, поганий настрій негативно впливають на здоров'я людини.

Під веселу музику «Капітошка» виходить Сміх

Сміх. Як добре сміятись, як добре бути здоровим, радіти небу, сонцю.

Як добре розуміти гарний жарт.

Сміх – це здоров’я.

За смішинкою смішинку

Клав я в писану торбинку,

Вішав торбу на горіх:

Сміх – здоров’я

Сміх – для всіх.

Посміятися не гріх,

Регочіть собі, нівроку,

Тільки чур –

Не в час уроку.

Учитель. Ми знайшли з вами всі промінчики. Тепер наше сонечко тепле, ласкаве, веселе. Сьогодні ми багато чого пригадали, дещо дізналися нове, над чимось задумалися. Ростіть здоровими, діти, і пам‘ятайте,  що здоров‘я –найдорожчий скарб людини !

Учень.Нам долать нові вершини,

Ми – майбутнє України!

Щоб творити і дерзати,

То здоров’я треба мати.

Учень.Як зростемо ми здорові,

Як богатирі казкові,

Буде нація здорова

І держава – пречудова!

Учень. То чому ж не порадіти,

Ми ростемо, наче квіти,

В колі дружньої родини.

РАЗОМ.Ми – майбутнє України!